Pages

Saturday, March 10, 2012

Cuti-cuti Sekolah


Cuti sekolah bermula. Sekolah je bercuti, tapi tugas-tugas yang berlambak tetap menunggu giliran untuk diselesaikan. Macam-macam nak dibuat. Rutin harian tetap sama, bezanya tak ke sekolah je. Assignment yang tak disentuh lagi, forum yang belum berbalas, dan markah peperiksaan yang belum dimasukkan ke dalam saps. Belum dihitung lagi dengan kerja-kerja rumahtangga yang menuntut seribu kesabaran dan kecekapan untuk menguruskannya. Nampaknya cuti ni tak ke mana-manalah.


Semoga aku kuat dan tabah menghadapi segalanya. Inilah kehidupan. Urusan duniawi yang tidak pernah habis, selagi mampu akan terus dilaksanakan. Masa beredar begitu pantas. Kadang-kadang terdetik di hati alangkah bagusnya andai masa itu boleh diundur balik. Setiap kali ada perkara berbangkit yang masih tidak selesai, undurkan saja masa itu kembali. Tapi, itu  mustahil dan hanya fantasi manusia yang memang sifatnya tidak pernah puas.



Cuti masih banyak lagi. Mudah-mudahan kemampuanku mengurus masa dengan bijak dan menyempurnakan segala tugas membuahkan hasil yang menenangkan jiwa dan mententeramkan fikiran.
Semoga hari ini adalah hari yang terbaik.  

SELAMAT CUTI SEKOLAH! 

1 comment: